top of page

Dag 41

Vandaag dacht ik lekker uit te kunnen slapen maar dat viel tegen. Om half 9 begon er iemand van het compound een stenen raam eruit te slaan omdat ze daar gewone ramen in willen bouwen. Ik was dus al vroeg wakker, ik heb me op mn gemak aangekleed en ben de Opel gaan uitzoeken. Wat een rommel kwam daar uit. Daarna zijn we naar Fatoumata gegaan om haar wonden op haar elleboog en enkel te verzorgen. Het verband zat vast aan haar elleboog en de wond begon weer te bloeden. Ze moest heel erg huilen, echt heel sneu. Nadat ze weer een beetje was bijgekomen zijn we weer terug gegaan naar Kairoh Garden. Niels, Dion en Tim gingen alvast naar Senegambia. Mama en ik kwamen later en toen gebeurde het! Onderweg naar Senegambia, ik kwam aanrijden aan de rechterkant er kwam een auto tegemoet in het midden van de weg er kwam ook een fietser te gemoet die denk ik over wilde gaan steken, tussen mij en de auto ging het net goed. Ik hoor ineens patss en kijk in mijn linker spiegel en zie de jongen van tussen de 10/15 jaar de lucht in vliegen en op de grond vallen en de auto reedt door. In een mum van tijd stonden er gigantisch veel gambianen en ineens kwam de auto terug. Ik heb me door de gambianen gewurmd om bij de bestuurder te komen. Ik was helemaal overstuur en op mijn beste Engels heb ik zitten schelden tegen hem en hij stond er met een glimlach bij.  Hij beweerde nog dat het mijn schuld was. Ik ging kapot, ik stond te trillen op mijn benen. 😭 De jongen die op de fiets zat, zat tegen een boom met een bloedend oog. Mama heeft een taxi staande gehouden en die heeft hem naar het ziekenhuis gebracht. Ik ben daarna terug naar de auto gegaan even bijkomen, er kwam een Gambiaan vragen wat er was gebeurd. Ik alles uitgelegd en hij wilde me terug brengen naar Tanji naar ons verblijfplek maar ik zei dat ik Senegambia wilde bij een restaurant wat drinken. Hij vertelde me dat het echt niet mijn schuld was en stelde me op gemak. Hij liet me door. Eenmaal bij tejo's hebben we wat te drinken en ineens zien we die ene man aanlopen waarmee we net gepraat hadden. Hij had ons gevolgd want hij wilde mijn nummer voor eventuele getuige. Niels, Tim en Dion kwamen daarna aanlopen, we zijn met zn 5e naar de locale markt gegaan. We hebben daar 3 uur rondgelopen echt geweldig! Daarna zijn we terug gegaan naar Kairoh Garden en hebben we ons omgekleed. Daarna zijn we naar de rotonde gereden en hebben we daar wat gegeten. Na het eten zijn we weer terug gegaan en hebben we onze tijd gedood met op de kamer zitten. Want papa komt vanavond en de vlucht duurde 3 kwartier langer omdat het vliegtuig moest tanken op Malaga. Uiteindelijk konden we naar het vliegveld en is papa veilig aangekomen! Op naar Kairoh Garden en lekker naar bed! 

Daarnaast heb ik nog sms contact gehad met die meneer en vertelde me dit: 

Hi,

The boy was taken to the hospital in sukuta. But he was again transfered to the big hospital in Banjul for torough check up.

Give thanks, he was save at first. But he could have internal injury, we don't know yet.

But thanks a lot for your concern. The case is with the police now. If it is necessary we will call you for explanation only.

Don't worry yourself too much, we hope that, the injury is not too serious.

Regards Lamin. 


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page