top of page

Dag 30

Vandaag om half 8 ging de wekker, tijd om me klaar te maken en naar school te gaan. Moreno gaat vandaag met mij mee, hij zat eerst in Senegal maar wegens privé omstandigheden blijft hij in Gambia en gaat hij mij helpen. We hebben niet genoeg zitplaatsen in de auto dus Dion moest achterin de achterbak. Eenmaal op school worden we weer begroet door alle leerlingen. Wat wel een beetje vervelend word is dat ieder mens hier in Gambia zegt : How are you? Maak niet uit waar je bent al loop je op straat. Om 9 uur zijn we begonnen met de les. Moreno heeft het klaslokaal zo goed als opgeruimd en ik ben begonnen met les geven. Ik heb een basis elktro paneel gepakt en heb het schema van dat paneel op het bord geschreven. De leerlingen nemen alles over en gaan het schema ook op het bord tekenen. Als iedereen het begrijp dan gaan we beginnen in de praktijk. Ik laat ze zelf het paneel aansluiten, sommige doen het helemaal verkeerd maar dat maakt niet uit want dan leg ik het weer stap voor stap uit. Daar ben je namelijk voor. Ik heb 3 panelen uitgelegd en een half uur voor dat de les is afgelopen hebben we ze boter, kaas en eieren geleerd en zijn ze zelf aan de gang gegaan. Toen de les was afgelopen zijn we naar Kairoh Garden gegaan. Om 4 uur moest ik op de Madiana low basic school zijn want we hadden een trampoline gesponsord gekregen en die zouden we daar gaan opbouwen. In de warmte hebben we de trampoline opgezet, de kinderen zijn er erg blij mee! Op naar Kairoh Garden. Het was ondertussen etenstijd, we zijn met Jordy, Niels, Moreno, mama en Dion bij Alex gaan eten  in Sennegambia. Toen we terug kwamen zijn we nog even in mijn kamer gaan zitten en op het gemak naar bed gegaan.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page