top of page

Dag 22 -> Laatste dag niet zoals het hoort!

Yes vandaag de laatste 150 km voor de aankomt in Tanji!! Vanochtend zijn we om half 9 uit bed gejaagd door de muggen. Nog even snel een jerrycan met Diesel erin gegooid en om 10 uur zouden we gaan vertrekken. Onderweg kwamen we de politie tegen, zij zorgen ervoor dat het tegemoet koment verkeer in de berm wachten tot wij voorbij zijn. Helaas ging het bij ons wat anders dan verwacht! Ik keek naar een man die zwaaide en zwaaide terug, in alle dorpjes waaien mensen naar je. De 2 auto's die voor me reden stonden al bijna stil. Mama riep howw, ik keek, remde met piepende banden en probeerde uit te wijken. Dit is helaas niet geluk waardoor ik met 40km/h op een teamgenoot voor me knalde. Ik zie het beeld nog voor me, de springende achterruit van de Ford Focus. Op de schrik na is er niemand gewond! De Opel is een stukje korter en de Ford van achter ook. We werden goed opgevangen door de andere teamleden. Zelfs het imperiaal die vast gelast zat is een stuk naar voren geschoven. Tot mijn verbazing heeft de radiateur het volgehouden! Hij lekt geen koelvloeistof en dat betekend dat we nog door kunnen! Tijdens het rijden werd hij wel weer warm, we hebben constant 70 gereden en de rembekrachtiger is ermee gestopt waardoor het remmen toch wel zwaar is. Maar we moeten Tanji halen!! Halverwege de rit komt er een tv ploeg tussen ons rijden, zij filmen de binnenkomst van Go For Africa. Bij aankomst bij Kairoh Garden word we feestelijk binnen gehaald, veel kinderen klommen op je auto. Op 1 auto na heeft iedereen Gambia gehaald!! Zelfs de Opel met deuken, woestijn problemen enz. Proficiat! Eenmaal binnen werd er muziek gespeeld en kregen we wat te drinken. Er worden een paar mensen geintervieuwd voor de tv en krijgen we een lopend buffet van Go For Africa. Samen met Niels, Jordy, Tim en Damian zijn we het dorp in gegaan om een simkaart te kopen. Als we terug zijn gekomen van het halen van een simkaart gaat de rest al avond eten. Ik hoef nog even niks, samen met Niels ben ik naar Alhagi gegaan want daar slaapt mama en zij had haar spullen nog niet. Even de spullen gebracht en weer door naar Kairoh Garden. Samen met Niels heb ik bij ons huisje soep gemaakt omdat wij niet zo honger hadden. Daarna ben ik naar mijn huisje gegaan en ik de verslagen kunnen bijwerken.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page