top of page

Dag 20

Om half 9 werd ik wakker, we gaan om 10 uur vertrekken. Dus even snel omgekleed en al gauw was het alweer warm. De was droogt voor geen meter, dus we moeten de kleren vochtig meenemen. Ik heb eer gister aangegeven via het 27mc bakje dat ik moest tanken, niemand reageerde en reedt door. Vanochtend heb ik ook 2x aangegeven dat ik moest tanken. We gaan zoeken naar een tankstation, we nemen ineens een zandpad waarvan ik dacht we kwamen toch van de andere kant. Nou ja niet bij stil gestaan en het pad vervolgd, uiteindelijk was mijn tank toch echt bijna leeg. We zijn gestopt en ik heb maar een jerrycan met diesel erin gegooid want het eerst volgende tankstation is over 45 km. Na een lang stuk onverharde weg eindelijk weer asfalt en komen we aan het bij tankstation. We raken in gesprek met een Nederlandse jonge man en een Vlaamse jonge vrouw. Ze zijn liftend vanuit België aangekomen en al 4 maanden onderweg. Hun eindbestemming is Dakar. Daarna liften ze terug naar Marokko om vervolgens het vliegtuig naar huis te pakken. Vanaf Marokko kost de ticket 125 euro p.p en vanaf Dakar 1000 euro p.p, dat is nog al een verschil! Ze hoopte met ons team mee te kunnen maar we hebben maar 1 plek en hij wilde zijn vriendin niet alleen laten. Wat ook logisch is! Er vliegen hier grote roofvogels rond in de lucht. Wij hebben getankt en we kwamen Senegals geld te kort, ik weet even de naam niet. Heleen en Guusje hebben ons daarmee geholpen. We willen dus nog geld wisselen maar dat gaat op vrijdag niet omdat dat de islamitische zondag is. Onderweg zien we een witte bus met een geit op het imperiaal en op de achterbumper van de bus nog 5 personen staan. Ook de bus zelf is volgeladen met personen. De temperatuur stijgt heel snel, rond de middag is het al erg warm. In de dorpen waar we doorheen rijden staan veel grote bomen waar de bewoners in de schaduw verkoeling zoeken. We zijn nog 1x gestopt bij een tankstation, ik heb toen gewisseld met Chris. Ik ging dus in de Subaru en Chris ging in mijn Opel rijden. Ik ben namelijk heel erg verkouden en mijn hoofd zit dus vol.  Even lekker zitten en foto’s maken van de omgeving. Eenmaal bij het hotel aangekomen blijken alle kamers vol te zitten, wij slapen dus weer in de auto. Het was nog zo warm dat ik mijn bikini aan heb getrokken en lekker in het zwembad ben gesprongen. Om 9 uur gingen we eten, we hadden een lopend buffet. Heel uitgebreid! Na het eten was er een feestje bij het zwembad met jongens die aan het drummen zijn. Het is nu tijd om naar bed te gaan, morgen moeten we weer vroeg op.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page