top of page

Dag 15

Om kwart voor 6 ging de wekker, ff snel wassen en omkleden en om half 7 hadden we het ontbijt. Het ontbijt was erg simpel, ik had een stukje stokbrood met la vache quirit. Om10 over 7 vertrokken we met alle 25 auto’s in totaal. We rijden in 1 lange toet onder leiding van een gids Bamba naar de grens van Niemandsland. Onderweg hebben we op sommige stukken last van vettige mist. Om half 9 komen we aan bij de grens, daar moest iedereen zijn paspoort afgeven met het formuliertje wat we in de ferry ook hebben in moeten vullen. Daarnaast moest ik alle deuren van de auto open doen en ging er een hond snuffelen. Ik moest toen dat Arabische formulier waarvan ik er 2 heb terug gekregen bij de ferry inleveren. Daarna mocht ik door naar de volgende post, ik moest naar een hokje lopen en dat formulier afgeven met het bewijs dat de auto op Mitch zijn naam staat. Om kwart voor11 was iedereen door de douane heen en zijn we aangekomen in Niemandsland, er zijn daar helemaal geen regels. Tim mocht dus ook in de auto gaan rijden, hij heeft namelijk geen rijbewijs. En ja hoor! Hij krijgt het ook nog eens voor elkaar om tegen Jan zijn auto aan te rijden. Er is ook geen normale weg door niemandsland er ligt alleen maar zand en stenen en zorg zelf maar hoe je bij de Mauritanië komt. Langs de soort van weg liggen over al computers en kapotte auto’s. Eenmaal bij de grens van Mauritanië moesten we een visum aanvragen. Dit ging doormiddel van een vingerafdruk en een foto van jezelf. Dit gebeurde digitaal, als er geen signaal was dan moesten wij ook wachten. Eerst de rechter hand, dan links en dan beide duimen. Vervolgens werd er een foto gemaakt en werd er een sticker in je paspoort geplakt. Het wachten duurt lang en het is erg warm, iedereen maakt op zijn eigen manier een zonnescherm. Bij de 2de post moeten de eigenaren van de auto’s zich melden en hun paspoort inleveren. Ook de bijrijders moeten hun paspoort inleveren, 1 voor 1 worden we een hokje ingeroepen en word er een kopie gemaakt van je paspoort. Hij heeft van alles aangeklikt op de computer en ik kreeg mijn paspoort weer terug. Om 10 over 3 kunnen we onder begeleiding van 2 auto´s militairen weer verder. Om half 4 komen we aan bij de Sahara tent, er staat drinken voor ons klaar. De bus van Heleen en Guusje heeft het begeven. Ze worden door iemand uit de groep naar de tent gesleept. Jan en Theo komen tegelijk met hun aan. In de tent kunnen we gezellig met je groepje zitten maar daarvoor is het nog erg warm. Buiten voelt het beter maar het waait wel erg hard waardoor je in een snel onder het zand zit. Om 5 uur krijgen we een heerlijke sandwich, een soort tortilla gevuld met iets pittigs. Er kwam daarna een meneer naar me toe en vroeg of ik kameel wilde rijden, ik vroeg hoeveel het kost en hij zei gratis. Nou gelijk maar een rondje gedaan! Om 8 uur krijgen we eten, rijst met vis, echt super vies. Ik heb alleen een beetje rijst op. Om 9 uur wordt er voor Jan en zijn gevolg een speciaal diner binnengebracht met sla, brood, rijst, frites en vlees/vis. Na een tijdje staat Jan op en zegt dat dit een traditie is. De organisator krijgt altijd een speciale maaltijd waar hij niet onderuit kan. Er is veel ongenoegen binnen de groep hierover. Om 9 uur zijn we naar bed gegaan. 


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page